söndag 10 mars 2019

Namngivningen

Igår var det äntligen dags för Wilmas sjuårskalas samt namngivning för vår yngsta familjemedlem. Eftersom jag spridit ut alla förberedelser så hann det aldrig ens bli stressigt, vilket var skönt. Men nu är ni säkert nyfikna på vad vår tös heter.

Naya Maria Charlotta


Maria från hennes farmor, Charlotta från hennes mormor samt mormorsmor. 
Förnamnet har funnits i bakhuvudet redan innan hon fanns, men innan vi bestämde oss att det blir hennes namn hann det gå några veckor. När man jobbar på dagis, som jag gjort, så hör man många namn men de blir alltis förknippade med just det barnet så att ha ett lite ovanligare namn passar bättre. 



Wilma hade önskat sig en enhörningstårta och jag gjorde mitt bästa.


Nayas faddrar är Sara och Pontus, Jamika och Nathalie. Sara och jag är vänner sen lågstadiet och bor numera granne med varandra, och hennes man har blivit en god vän till både mig och Robin. Jamika är min lillasyster och Nathalie är Robins lillasyster. 


Det drog ut lite på tiden innan vi kom igång så Naya hann somna i famnen på sin farmor. 


Vi hade en riktigt fin fest med huset fullt. Nästan alla vi bjudit kom så vi var 28 personer. En dag att minnas helt klart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar