söndag 31 mars 2019

Första resan bokad!

Nu har jag köpt tågbiljetter åt mig, Robin och Naya så om lite mindre än två veckor bär det av till Helsingfors för att hälsa på mina morföräldrar, min moster med familj samt Nayas faster/fadder. Resten av familjen får stanna hemma med mommo den här gången, för fy vad det kostar mycket att åka tåg! Tar en längre familjeresa med tåg i sommar istället. En "ny" barnvagn får vi hem inom kort så att resan blir ännu smidigare. Roligt med något att se fram emot! 

Idag har vi varit och skrinnat för antagligen sista gången i vår. Det ryktas att ishallen inte håller öppet mera nu efter helgen. En promenad hann vi också med, men trots sol och någon plusgrad så gjorde blåsten att det var väldigt kallt... Nå, Naya trivdes i alla fall bra i vagnen för hon sov fem(!) timmar ute innan jag tog in vagnen. Hon ställde tydligen inte om klockan en timme utan tolv, heh. Får se om hon sover alls inatt...

Har plockat undan en hel del av Nayas kläder idag. Så otroligt vemodigt att packa undan små storlekar. Tiden går alldeles för snabbt! Skulle bra kunna ha en tremåning ett år eller så. Har vant mig vid att inte sova så många timmar i sträck så det känns helt okej att mata henne några gånger per natt. Nog får jag sova igen sen när hon blir större. Skönt att veta lite hur det fungerar med utvecklingen när man har tre barn från tidigare. 

Igår var vi till Vasa på kalas, och så hälsade vi på svärmor som lånat vår lägenhet i Vasa under några månader. Har lite svårt att förstå att ingen köpt den ännu för den är faktiskt riktigt trevlig. Saknar den nog till viss del, men den skulle nog vara lite liten för oss nu (och på helt fel ort). Men om det är någon som söker hem så kan man kika på vårt gamla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar