måndag 11 mars 2019

Klädnoja och snöstorm

Igår fick jag ut hela familjen (- Wilma som var hos mommo) på långpromenad. Provade en ny rutt som jag inte var helt hundra på hur gick men det blev en riktigt bra längd och trevligt med nya vyer! Vi tog med sparkkälken som barnen turades om med. Jag fick den när jag var minst en halv meter kortare än jag är nu, så den passar inte mig riktigt. Kunde ändå inte låta bli att åka lite med den, och nu har vi kommit fram till att vi nog ska köpa en i en storlek som passar oss långa vuxna. Bara att vänta på att de rear bort vintersaker nu då.

Idag har jag lyckats rensa bland alla mina kläder! Två påsar till insamling och en påse som ska återanvändas till annat eller repareras. Såg på dokumentären "The true cost" och började må riktigt illa över alla kläder som finns i mitt skåp som blivit tillverkade under miserabla förhållanden. Största delen av mina kläder har jag köpt från loppis så det känns i alla fall lite bättre, men i framtiden ska jag nog mer tänka på plaggets ursprung. Om ni inte sett dokumentären så rekommenderar jag den!

Dagens Naya i loppisfynd


Och så här vårigt har vi det (kälken använde vi alltså igår...). Snöstorm #XX.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar