onsdag 18 oktober 2017

Småbarnsmamma?

Idag tänkte jag kalla mig småbarnsmamma i ett samtal. Men blev fundersam över det uttrycket. Hur länge är barnen egentligen "småbarn"? Jag menar, Theodor går ju redan i skola så han är ju inte det. Wilma och Wilgot kan så väldigt mycket själva så de känns inte heller som små barn. Men om någon säger "småbarnsåren" så kanske det ändå är fråga om barn under skolåldern? Eller? Känns åtminstone inte helt rätt att kategorisera mig som småbarnsmamma mera. Det låter som att man har så små barn, men det har jag ju inte längre. Lite kvällsfunderingar ur en trött hjärna. Har kört på i 120 de senaste dagarna med renoveringen och skolan. Nu är hela sovrummet målat och tapetserat. Listerna är också målade och ligger på tork. Finns nog saker jag kunde göra i rummet ännu men ikväll hänger jag inte med längre. Träningsvärk och huvudvärk. Bäst att ta en "tidig" kväll och gå i säng tror jag. Lång skoldag imorgon ännu. 
Theodor och Wilma för många år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar