tisdag 17 oktober 2017

Renoverings lov utan lov

Höstlov! För vissa. Dvs. mina barn som nu befinner sig hos sin mommo och moffa. Robin är också där men jobbar dagtid. Jag då? Långa skoldagar tisdag till torsdag. Utöver det renoverar jag. Och tar hand om våra kattER! I fredags fick vi en ny liten misse. Liliana heter hon, som jag tidigare skrivit. Hon och Ludwig leker så bra tillsammans! Ludwig kräver mycket mindre uppmärksamhet nu när han har fått hit en liten syster (som faktiskt är pyytteliten till sin ålder). 
Tillbaka till renoveringen. Igår flyttade jag all ungarnas saker och möbler till vårt sovrum. Trångt? Jo. Jag har gjort upp en liten stig fram till sängen och bara halva sängen är full med ungarnas madrasser och sängkläder så jag ryms och sova. Bra så! Sen slipade jag tak. Och täckte hela golvet med gamla flyttlådor som stått i förrådet några år. Fick taket målat två varv och väggarna spacklade inför slipning och tapetsering. Ni kan säkert gissa vad som väntar ikväll? Jo, slipning av väggarna och kanske tapetsering om jag orkar och hinner. Har möte på dagis tidigt imorgon så det måste bli en tidig kväll ikväll. Något lov ser jag därför inte av. Saknar barnen (och Robin såklart). Men jag har så fullt upp att tiden flyger! Nu har jag hunnit med ett skolarbete och med mat så nu kallar övervåningen (som är utan el för tillfället så jag har en skarvsladd upp för hela trappan. Tur att barnen inte är hemma...). 

1 kommentar: