torsdag 22 september 2016

En rolig kväll

Igår bestämde jag mig för att fara på Wasa by night också detta år eftersom syrran också var på väg dit ända från Åbo. Kom till stan med vespan direkt efter skolan och spenderade kvällen med både klasskompisar+deras bekanta och syrran+pojkvän. Hade fruktansvärt roligt måste jag säga. Sjöng karaoke för full hals och åt vårrullar på torget. Efter två vespade jag hem igen. Så smidigt att inte behöva cykla, hehe. Speciellt den tiden på dygnet. En tröja fick jag också fastän jag inte samlade stämplar. Riktigt välbehövlig kväll med vännerna. Är kanske lite trött idag efter mindre än fyra timmars sömn, eftersom man såklart inte lyckas somna direkt när man vet att man inte får sova många timmar. Ni vet det där klassiska "Om jag somnar nu får jag sova fem timmar. Om jag somnar nu får jag sova fyra och en halv timme" osv. Låg och vred mig en timme, men får ta ikapp det i helgen eller något för imorgon är det väldigt tidig uppstigning som gäller för att få alla skjutsade dit de ska. Skulle kunna ta en tupplur nu när barnen är på dagis/förskola och jag börjar först om några timmar, men när man blivit så gammal som jag (eller något) så kan man inte somna på beställning när som helst inte så det får jag glömma. Liggläge i soffan med varm, hemgjord svartvinbärssaft och finskaord blir bra. Har en krånglig finskakurs på gång och ordförhör på över hundra nya ord väntar på måndag. That's what I'll be doing...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar