fredag 29 maj 2015

Politik

Är inte direkt intresserad av politik men nu när det ska skäras ner på så mycket så reagerar jag nog. Srudiestödet vill regeringen skära ner nästa år. Och srödmånaderna minskar. Och så vill de att man ska studera på sommaren också. Helfvete. Gynnar inte mig på något sätt alls! Ser inte fram emot att leva på det redan låga studiestödet i 3,5 år och dessutom ha tre ungar att mata och klä. Dagisavgifterna vill de höja också. Som tur är så jobbar Robin så nog klarar man det alltid, men jobbigt ändå. Jag kommer att få mindre pengar som studerande än som hemmamamma. Och regeringen vill ha ut mammor snabbare i arbetslivet... För de som vill studera efter att de bildat familj så är det ganska knäppt.
Förstår att det ska sparas för att det alls ska gå att få ordning på landets ekonomi men för mig och många andra i min situation är det inte roligt. Fyrs år, så borde jag vara färdig och ute i arbetslivet. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar