fredag 13 december 2013

13

Lucia morgon i kyrkan. Barnen uppförde sig förvånansvärt bra där! Fick till och med beröm av två damer. Kändes bra! De tyckte också att jag var tuff som klarar av tre barn så här tätt. Visst är det tungt och jobbigt ibland men också underbart. Och tre klarar man av att hantera ensam, tydligen. Men jag säger nog stop till flera nu;)
Ungarna somnade snällt ikväll. Ja förutom Wilgot då som tar natt först efter 23. Men han brukar vara ganska nöjd på kvällarna ändå. På tal om det så fick han inga biverkningar av vaccinet. Är lite förvånad för både Wilma och Theodor hade feber efter första sprutan.
Vi har gjort apelsiner med nejlikor i idag. Doftar så gott och juligt! Imorgon tror jag att julgranen kommer fram, och så ska vi handla de sista julklapparna. Paketerade in en hel del av julklapparna igår. Så nu är det faktiskt inte sådär jätte mycket kvar att göra före jul! Förutom julgodiset då. Ska nog göra det i helgen också. Men ikväll tänker jag bara ta det lugnt framför tv. Igår sydde jag också en klänning åt mig. Men den ska ännu fållas med tvillingnål och det gör jag nog inte ikväll. Och så ska det sys en klänning att ha innanför men det tyget hänger på tork nu. Tar inte många minuter att sy det sen så hinner nog före jul. 
Inatt stormade det riktigt ordentligt här. Fönstren skallrade och strömmen var borta över en timme, såklart just den tiden när Wilgot skulle äta. 
Fredagen den trettonde idag och jag har inte råkat ut för något mer oturligt än en läckande kakkablöja, fel buss på morgonen, tre barnvagnar på bussen på vägen hem och Wilma som inte alls uppförde sig i butiken. Inget värre än det så precis som en normal dag då;) 
Nu är headern ändrad, räkning betalad, mail besvarade och bloggen uppdaterad så ska återgå till tvn med ett glas coca-cola. Fredagsmys!

1 kommentar:

  1. Intressant det där med barn och antal och hur andra ser på det. I min hemkommun är tre barn en fis i rymden för stor del av, även dom unga, mammorna och förmodligen inget nån skulle uppmärksamma desto mera. Fast jag lyfter verkligen på hatten åt en fyra-, fem- och sexbarnsmorsa i min ålder och förstår nog att ge mej själv rejäla klappar på axlarna för jag tycker inte det är nån "barnlek" att vara hemma med tre barn inom ganska exakt tre år, som vi har. Arbetsamt och intensivt men så värt det ändå och jag skulle aldrig välja nåt annat, du vet nog :)

    Jag kikar fortfarande in här nu som då för jag tycker det är roligt att läsa då vi ser ut att ha barn i ungefär samma ålder. God jul!

    SvaraRadera