söndag 1 december 2013

1

1:a advent. 1:a luckan i julkalendern. 1:a sovmorgonen på gud vet hur länge!
"Stora" barnen (ja, Theodor blev 3,5år idag så han kanske börjar bli stor...) är ute och leker i snön med lilla morbror. De har nog tur som har två morbröder. Igår var den äldre här och byggde en pulkapacke och hjälpte mig med borgen som skymtar på bilden och nu drar lilla morbror omkring dem i pulkan. Lillgubben vaknar nu så jag ska klä på honom. Tror att han får vara tomte också idag, lika som hela helgen hittills.
Igår var vi på julgröt till min gamla skola och på kaffe till min kusin och hans sambo. Råkade köra förbi en familj vi känner också som vi stannade och pratade med lite. Och idag ska vi träffa min barndomsbästis och hennes dotter vid Touhutalo, gigantisk inomhus lekplats. Ska bli kul! En social helg med andra ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar