torsdag 13 augusti 2020

The final countdown

10. 10 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Oddsen att föda på BF är ju såklart väldigt små, men det ger åtminstone en liten fingervisning hur mycket som kvarstår av graviditeten. Övertidskontroll 10 dagar efter BF, så borde vara max 20 dagar kvar skulle jag tro. Galet. 20 dagar känns så lite! Men samtidigt så kan det ju starta när som helst också, vilket är ännu galnare. Min kalender de kommande veckorna är fullproppad. Och idag blev den ännu fullare med två fysiobesök för två av barnen. Veckan efter BF. Får se hur vi lyckas komma ihåg/ta oss till alla bokade tider. Det är ett pussel. Hade varit betydligt lättare om vi vetat nät bebis tänker joina oss, men det är så mycket mer spännande att inte veta såklart. 

Idag började skolan! Wilgot på ettan, Wilma på tvåan och Theodor på fyran. Vi åt glass efter skoldagen och promenerade hem. På kvällen hade Theodor två fotbollsmatcher och Naya tyckte inte att det var läge att ens lite hållas på ett ställe så jag har kånkay henne i famnen mååånga steg idag. 12000 steg har telefonen mätt upp idag, vilket är helt galet. Kommer inte att röra mig alls imorgon för känner av foglossning nu ikväll kan jag lova och på lördag behöver jag vara i god form för då är det bröllop på tapeten! Ska bli så kul, och jag hoppas innerligt att bebis håller sig inne över helgen. Nog för att jag förstås längtar efter bebis också, men några dagar extra kan jag vänta (ska vi se att det blir igångsättning långt efter BF för att få ut ungen bara för att jag säger så...). Bara en natt har jag hittills trott att det kan vara något på gång, men det var falskt alarm. Fick värk nere i magen och ryggen samt sammandragningar efter en stund, men två panadol och sömn fick det att försvinna och sen dess har det varit lugnt här. 

Robins semester tar slut imorgon och vi har försökt hitta på olika saker med familjen. Strandbesök till storsand, besök till en bekants villa, cafébesök, utfärd i skogen, traktormuséum och kalas är nu några av de saker vi hunnit med. Men överlag blev det nog en väldigt lugn semester utan några längte resor. 

Nu somnade Naya och jag ska snart göra samma sak. 

1 kommentar:

  1. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK

    SvaraRadera