fredag 17 juli 2020

Äntligen!

Idag är det fredag! Och inte vilken fredag som helst, utan sista jobbdagen innan semestern för Robins del. Så härligt! Fyra veckor hemma med hela familjen, minus två dagar för barnen börjar skola precis innan Robins semester tar slut. Vi har inga storslagna planer utan kommer mest att göra små utfärder i närområdet. Barnen har fått ge önskemål och vi försöker anpassa aktiviteterna så att alla blir nöjda och glada. Får hoppas på fint (och inte för varmt) väder. Börjar bli jobbigt när det är varmt nu, känner jag. Har inte haft problem med det tidigare graviditeter. 

Idag ska jag få undan tvätthögarna i badrummet. Och ikväll blir det pizza för att fira semestern! Får se hur många dagar Robin sen hinner vara i jobb innan det blir lite pappaledigt. Han har bara en vecka jobb mellan semestern och beräknat datum så vem vet. Ca 2-7 veckor kvar nu. Mest troligt med typ 6. Tänk att man ska vara förberedd på att föda under så lång tid! De som ser på utifrån tycker att det är såå spännande att det kan dra igång när som helst (sen när man kommit närmare beräknat än jag gjort nu då) men själv lever man ju i det varje dag så det är inte alls lika spännande utan mest bara frustrerande att man inte vet när det kommer att ske. Nu har jag tacksamt nog inte kommit till den fasen när uppgivenheten tar över, men med några graviditeter i bagaget vet jag vad jag har framför mig ;) Är tacksam över att bröllopet vi ska på innfaller såpass nära beräknat datum att jag får fokusera på det först, så blir väntan förhoppningsvis inte så lång. 

Trevlig helg från oss soffhängare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar