torsdag 17 oktober 2019

Höstlov

Varje dag slås jag av tanken "idag ska jag skriva ett blogginlägg", men lika snabbt som den kommer så fortsätter vardagen och jag glömmer bort det igen. Har egentligen inte tid att skriva nu heller, men gör det ändå. Någonstans måste man ju starta om! Orsaken till att jag inte borde skriva nu, utan ligga ner och sova, är att jag tänker besöka simhallen med ungarna imorgon. Igen. Vi var dit redan idag, men eftersom vi bara har en bil blev det tidig väckning för att hinna föra pappan i huset till jobbet först. Detta resulterade i att vi var i vattnet en bra stund före klockan slog nio. Imorgon vankas alltså en lika tidig väckning. Simhallen med fyra barn då, hur gick det? Över förväntan måste jag medge. Naya älskade vattnet. Inte en sur min från henne under de två timmar vi simmade. Och storasyskonen var såklart nöjda med utfärden (tills jag avslöjade att vi måste via butiken på vägen hem...). Imorgon igen alltså. Alarmet ställt på 6:45, men det är typ den tiden Naya brukar vakna ändå så inte så brutalt. Ja just det, vi har alltså höstlov. Eller ungarna då. Därav simhall på en torsdag morgon. 

Sen sist har Wilgot hunnit bli sex år! Jag har hunnit vara på en möhippa (och varit borta från Naya hela dagen för första gången! Två timmar var tidigare rekordet... Givk superbra!). Jag har också (hör och häpna) jobbat lite! Hjälper min mor vid dagklubben några timmar i veckan (med Naya i släptåg, fungerar väldigt bra!) och igår hade jag mitt första kvällsskift som vikarie på ett dagis. Riktigt lagom med fyra timmar hemifrån. 

Naya började krypa här en dag. Hon har ju kunnat det tidigare också, men plötsligt slutade hon med "sälgång" och kryper bara på alla fyra. Bra så! Hon går med gåvagn också, och säger några ord. "Aao"=mjau (katten), "tutte"=tutten (nappen) och "dä"=där. Så härlig ålder det här!! Njuter verkligen, trots att hon ibland kommer sig för att vaka några timmar på natten... Hon äter inte längre på nätterna nu och somnar lätt bara hon får hålla någon i handen. Någon, inte något, så min hand har diverse knipmärken nu när de är torrare än vanligt. Men det är det värt ;) 

Första snön kom i början av månaden, andra snön faller som bäst. Vinterdäcken ligger i svärmors garage, men i helgen ska de bytas. I helgen nalkas det också bröllop för min kusin! Ser fram emot det :)

Byggde en gunga åt Naya här en dag. Blev riktigt bra om man får säga det själv :)

Några bilder och gonatt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar