måndag 13 november 2017

Tur i oturen

Igår skulle vi åka norrut till mina föräldrar för att fira farsdag. Tyvärr så gick de planerna i stöpet i och med att Wilgot fick 39 graders feber på lördag kväll. Stackaren. Det gick dock om snabbt som tur var, men Theodor insjuknade igår så har hållit alla barnen hemma idag och kommer att göra det imorgon också. Som tur är så råkar jag vara ledig nu två veckor framöver (förutom en kurs som går nu i helgen) så det fungerar att ha barnen hemma utan större problem. Det enda jag stör mig på är att jag inte kan sitta vid tritonia (biblioteket) och skriva. Som jag tidigare pratat om har jag svårt att komma igång hemma, och med tre barn, som inte verkar sjuka baserat på energin, så går det sådär. Men lyckligtvis så har jag förberett mig på såna här situationer så inga skolarbeten är pressade till ett precist schema. Tur det! 

Under helgen ska jag gå en frivillig kurs om alternativ och kompletterande kommunikation. Den inriktar sig främst till skolan tror jag, men eftersom jag skriver examensarbete om kompletterande kommunikation inom dagvården (och också berör metoder som klassas som AKK) så tyckte jag att det skulle passa att fördjupa sig lite. Det kostar såklart och jag vet inte om jag kommer att hinna fullfölja kursen, men den borde ge en del kunskap i alla fall. På tal om kurser så anmälde jag mig till Folkhälsans kurs om kompisväskan också, men det är först efter jul. Bra att sprida ut saker och ting lite.  

Jag har tre föreläsningar kvar före jul, samt två examensarbetspresentationer. Inte mycket tid i skolan inte! Men desto mer att greja med på egen hand då. Och faktum är att julen närmar sig med stormsteg! Julgalna jag har inte hunnit mer än att byta gardiner, sätta ut en ljusslinga och sticka lite julklappar. Kommer att ha så mycket för mig i december att julen knappast blir så prioriterad som den brukar bli. Men, allt för att bli klar med skolan till midsommar! Det är min drivkraft. Nu till det näst sista skolarbetet inom profileringen. Examensarbetet får vänta tills slutet av veckan, och då hoppas jag att alla i huset är friska! Är själv lite krasslig också efter att jag tog influensavaccinet i fredags. Skulle inte ha tagit det annars, men jag måste för att få göra min praktik under våren... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar