tisdag 10 januari 2017

Dag två

Två dagar avklarade och oj vad slut man är de här första dagarna! Hade helt glömt bort hur det kändes förra praktiken, men känner så väl igen det nu. Kan hittills konstatera att jag står alldeles tillräckligt under en dag när jag jobbar på dagis. Kan också konstatera att det nästan går att somna på bussen hem (tur att jag inte gjorde det för isåfall hade jag åkt till ändhållplatsen, blivit utskälld av busschauffören och antagligen fått gå hem tre kilometer).
Theodor och Wilma tyckte om jumppan, speciellt Wilma. Hon tjatar redan om när det är nästa gång fastän det ännu är sex dagar tills dess. Lustigt hur barnens tankar går.
Vi har jul i stugan ännu. Granen barrar nästan inte alls och har fått knoppar så den får gott och väl stanna inne ett tag ännu. Men tomtarna åker nog bort i något skede denna vecka. Hur man ska hinna med något alls under vardagarna är ett dilemma nu när jag kommer hem först mot fem varje dag och då ska fixa maten. Som tur är så hämtar Robin barnen från dagis så de får komma hem lite tidigare.
Nu lite Friends för att varva ner innan jag ska sova, igen! Dagarna går väldigt snabbt nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar