torsdag 27 oktober 2016

Oj en sån dag!

Igår förde vi in bilden på verkstad. Den har läckt kylarvätska en längre tid och nu fick vi fixat en verkstadstid till idag men det betydde att både jag och Robin behövde hitta andra sätt att ta oss till skola/jobb imorse och båda började efter åtta. Väckarklockan ringde 5:55 imorse. Trött så sjutton. Barnen likaså. Gubben också. Jag fixade skogsmatsäck åt Theodor och påklädningen gick smidigt. Sedan traskade vi iväg till dagis. tur att vi bor nära! Robin förde Wilma och gick sen till sin buss. Jag förde pojkarna och blev klar med det tidigare än tänkt så jag hann med samma buss som Robin. Skönt! 50 minuter senare steg jag av vid skolan, illamående av bussturen utan mat i magen. Men jag kom fram i alla fall! Fyra timmar i skolan och sen in till stan med en kompis och därifrån bussen hem efter lite butiksbesök. Imorgon har jag tandläkartid klockan 8 så då är det tidig uppstigning som gäller igen. Barnen är så sura över att behöva vakna sju varje morgon denna vecka, men det är faktiskt första gången det blivit såhär så många dagar i rad. Kommer att slockna åtta imorgon kväll efter denna vecka. Jag är inte gjort för att stiga upp före sju så många dagar i sträck, fastän jag gjorde det hela tiden under tonåren. Man börjar väl bli lite gammal, haha. Vi belönar oss med hemgjord pizza ikväll! Och nu är Robin på väg efter barnen, med vår fixade bil, så de är hemma när som helst. Skönt att de ändå får ha relativt korta dagar trots den tidiga morgonen. De var i alla fall nöjda över att vara först på dagis/förskola, hehe. 

1 kommentar: