söndag 23 oktober 2016

Babynyheter och snö

Sista lediga dagen började på bästa sätt: Ett facebookinlägg om att ett litet barn blivit fött. Sådana nyheter präglar hela dagar på ett positivt sätt. Så glad för vännen och hennes familj! 
Gårdagen var inte dålig heller. Den första snön föll här! Jag och Wilgot promenerade till Stenhaga, över fem kilometer, och där inhandlade vi diverse juliga saker (mer på julbloggen). Idag hänger finskaläxan och tentläsning över mig. Får nog ta tag i det nu redan från förmiddagen så jag får det undan. Vill egentligen bara sticka, haha. Alltså på tröjan som jag håller på med, inte som att försvinna. 
Det har varit ett riktigt skönt höstlov fastän vi inte gjort något överdådigt. Vi grillade i skogen en dag och så har barnen haft sina kompisar här så jag tror att också de är nöjda. Nu kör vi i ett fram till självständighetsdgen då! Så skönt med lite extra ledigheter här och var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar