fredag 12 mars 2021

Jakten på det positiva

Ett år av Corona. Känslorna i korthet: GAAAAAHHHH!!!! Vet inte vad jag ska säga mer så lämnar det så.

Något positivt då? 

Har anmält mig till uteträning för småbarnsmammor som drar igång om en månad. Blev så glad att jag nästan grät när annonsen dök upp på Instagram och anmälde mig tre sekunder senare. 

Wilma ska ha kompiskalas idag, åt tre kompisar. Lagom stort och det är kompisar som antingen går i hennes klass eller bor granne med oss så hon träffar dem ändå. (Något större släktkalas blev det inte i år.)

Har fått över 300€ ihopsparat till cykelvagnen. Har alltså gått över 300km i år. De senaste två dagarna blev dyra med över 10km per dag. Nu längtar jag efter våren så att det blir mindre halt ute. Kommer att sälja syskonvagnen sen när jag köper cykelvagn för de fyller samma funktion när Wintra slutar med liggdelen till vagnen. 

Wintra sov över 10 timmar i sträck här en natt! Visserligen bara en engångsföreteelse men man fick ju upp hoppet om att någonsin få sova igen. 

Tvååringar är ganska roliga (och jättejobbiga) varelser. Får mig nog ett och annat gott skratt (och många gråa hår). 

Gjorde batatsoppa igår och det blev riktigt gott (Naya är av annan åsikt). Resterna av den ska vi äta nu, och kycklingtortilla ikväll. Med avokado, ananas och gräddfil. Mmm... 

Hittade ändå en hel del positivt trots att det i nuläget finns så mycket bajs. 

Det bästa idag är ändå att det är FREDAG! (Och imorgon ska vi hälsa på svärmor så jag slipper laga mat!) 

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar