måndag 7 december 2020

Wintra

I förrgår var det dags för namngivning åt vår minsting samt 2års kalas åt Naya. Eftersom corona-restriktionerna blivit strängare igen (max 10 personer på privata tillställningar) så blev det färre gäster än vi annars hade haft, samt att alla gäster inte var här samtidigt. Men nu blev hennes namn åtminstone officiella. Låt mig presentera Wintra Robin Marie Holmlund. 

Wintra är hennes tilltalsnamn och hon är den enda i Finland med det namnet. I Sverige förekommer det, och efter några veckors väntan så hade magistraten godkänt namnet så nu finns det i befolkningsregistret. Var egentligen inte så rädd att namnet inte skulle bli godkänt för det är inte stötande eller konstigt på något sätt, men aldrig vet man! 

Robin har hon fått efter sin far. Inte alla flickor som kan få namn efter sin pappa inte! Marie (e uttalas också, för det är danskt) har hon fått efter mig för jag heter Anna Marie i mellannamn. 

En riktigt fin dag hade vi trots att man inte kunde fira lika stort som vanligt. Smygfirade mig litegrann också för jag fyller 30 på torsdag, men 30års fest blir det nog först i sommar (om ens då). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar