tisdag 15 september 2020

Småflickornas sovhörnor

Huset vi bor i är stort. Hela 200 kvadrat! Men tre av sovrummen hittar man på övervåningen (samt ett stort allrum, en toalett och ett pytterum som vi använder som skrubb). Vi har valt att ge stora barnen egna rum uppe och själva ta sovrummet på nedervåningen, något som jag är väldigt nöjd med. Så nöjd att jag knappt ens reflekterade över möjligheten att ändra om nu när vår lilla femma var på väg. Efter lite mätande i sovrummet insåg vi att vi utan att det blir för trångt får in två spjälsängar i olika hörn av sovrummet, så nu sover vi här alla fyra. Lillan i korg, än så länge, men i framtiden blir det spjälsäng för henne också. Lite nervös var jag inför nätterna i och med att bebisar kanske inte är tysta hela natten, men Naya har bara vaknat någon enstaka gång och då inte på grund av något ljud från lillasyster så vårt koncept fungerar riktigt bra än så länge! Och på tal om sömn så har vårt lilla skrutt sovit 5-6 timmar i sträck de flesta nätterna, vilket gjort att jag hittills inte lidit av någon sömnbrist sen vi kom hem från BB. Att hon äter med typ tre timmars mellanrum är också helt galet efter att vi haft fyra barn som mer eller mindre suttit fast vid mig de första månaderna. Idag, på hennes tre veckors dag, var jag till butiken själv. Kändes så konstigt att kunna åka hemifrån själv utan att behöva oroa sig för att hon ska gråta efter mig. Men tillbaka till ämnet sovrum: Här sover de, våra småflickor. 
(Jo, sladden till lampan sitter fast så att Naya inte kan dra in den i sängen.)
(Jo, lillasyster ska nog få ett riktigt namn också.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar