torsdag 21 september 2017

Att flytta

Vi har flyttat några gånger här i Vasa. Först från ca 50 kvadrat i höghus till 75 kvadrat i radhus. Därifrån vidare till 80 kvadrat radhus och sen till våra nuvarande 122 kvadrat i parhus. När vi flyttade sist sa jag aldrig mer och just nu är det inte heller aktuellt med flytt. I framtiden kommer det dock att bli relevant för vi på fem personer har vuxit ur våra tre sovrum, eller håller på att göra det åtminstone. Något jag saknade sist vad flyttstädning. Det finns ingenting tråkigare än att städa ur sin gamla lägenhet när man redan fått flytta in i sin nya (och städat den, eftersom det ändå aldrig är rent när man flyttar in...). Den gamla lägenheten är man redan då ut ur och redo att överge på sekunden men så får man ju inte göra, om man inte vill betala böter eller något sånt. Just nu känner jag att det skulle vara ganska skönt att städa ett tomt hus eftersom det är så många ytor som ska städas normalt när man har en massa möbler, men när/om vi flyttar så blir det nog till att anlita flytthjälp av något slag har jag på känn. Men aldrig vet man, kanske jag hinner börja tycka om att städa innan det är dags, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar