fredag 30 december 2022

Året 2022

2022 närmar sig sitt slut med stormsteg och jag är så redo att lämna det här året bakom mig! En berg och dalbana utan dess like. Vi tar det i punktform.

•Coronaexponerade på nyår så vi firade in 2022 utan gäster.
•Fortsatte träna på gym hela året. Blev över 80 gympass! 
•Vi fortsatte med en bil och jag gick/cyklade till och från jobbet hela året. 
•Min farfar dog i januari.
•Vi hade Corona på sportlov (avboka stockholmsresa...) och midsommar.
•Vi var på vår första familjeresa med alla fem barn! Helsingfors blev destinationen, som vanligt.
•Powerpark besökte vi.
•Fotboll, fotboll och fotboll
•Robin, jag och Wilma var till Umeå.
•Jag fick ett nytt jobb som jag trivs med superbra! 
•Vi såg på några hus.
•Vi bjöd på ett hus vi inte fick (som tur var).
•Sen dök Huset upp och vi köpte det!
•Jag, Theodor, Wilma och Wilgot var till Kalajoki med scouterna och vandrade/simmade/klättrade.
•En bil körde in i cykelvagnen när jag cyklade hem från jobbet =försäkringskrångel
•Vi flyttade. 
•Jag och de tre äldsta barnen var till Helsingfors före jul och såg på Mary Poppins på Svenska teatern.
•Hade uppesittarkväll hos oss.
•Firade jul hos svärmor med Robins systrar + partners.
•Jag och Wilma var till mina föräldrar på juldagen för alla andra blev sjuka. 

Vi avslutar året storstilat med influensa och därmed inhiberat firandet vi skulle haft med vännerna. Det där firandet som inte blev av förra året, och inte på midsommar heller vilket är den andra gånger på året vi brukar träffas hela halva gänget. SÅ surt. Hoppas innerligt att jag är frisk till nästa veckas fredag för då har vi bokat en resa till Umeå. Idag, sjukdag #5, vaknade jag med 39 graders feber och hostar lungorna ur mig så läget är inte skoj alls. 

Så glad att vi äntligen hittade ett hus att köpa! Ett stressmoment mindre. Finns en hel del vi vill göra åt huset nog men det är ingen panik med någonting. 
Mitt jobb är också något jag är tacksam för. Så härliga barn och kollegor. Lite utmanande att jobba heltid, men nu har vi nog kommit in i det rätt så bra! Vet dock inte hur nästa höst ser ut för mig i och med att jag har tidsbundet avtal, men vi ska nu tro att jag behövs också efter sommaren. Litet stressmoment ändå. Skulle vara så skönt med en fast anställning!

Jag har några önskemål angående 2023. Kan vi få hållas friska nu (när jag blir frisk från pågående influensa då)? Och det här att pricka in alla sjukor med resor/högtider/planer med vännerna kan vi skippa. Och så fred på jorden, såklart. 

Ett riktigt gott nytt år önskar jag er! Och så håller vi tummarna att 2023 för riktigt bra saker med sig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar