fredag 27 juli 2018

50/50

De gissningar som kommit in från olika håll har gjort att ställningen nu är lika! Hälften gissar pojke, hälften flicka. Ska bli så spännande att ta reda på! Lika älskad än hen såklart vad det än visar sig vara, men det är roligt att få veta något nytt om bebis.

Jag har frågat mig för i olika nub-teori grupper också. (Nub teori är ett sätt att förutspå bebisens kön baserat på vilken vinkel det som ska bli könet har, och det fungerar mellan vecka 12+0 fram till 15+0, tror jag. Åtminstone är den mer tillförlitlig ju senare ultra man kollar på.) I och med branden fick jag ett extra ultra i vecka 14+0, vilket är ganska perfekt för nub teorin. De gissningar jag fått i de grupperna är 80-90% för flicka. Så enligt den teorin ser det flickigt ut.

Oddsen för en pojke är å andra sidan lite högre än för flicka, rent statistiskt sett.

När det gäller måendet så mådde jag precis som med Wilgot i början av graviditeten. Jag spydde inte, vilket jag gjorde med Wilma. Första trimestern kändes det som att det är en pojke. Men nu vet jag inte alls mer. Det känns inte som varken eller. Så jag kan inte utgå från känsla nu.

De gånger jag drömt att jag fött barn unfer den här graviditeten har det oftast varit en flicka, vilket jag också drömde när jag väntade Wilma. Sen om det på något sätt kan förutsäga något kan jag inte påstå att jag tror på, men roligt att spekulera ändå.

Fyra dagar återstår, så får se då! Om det går att se. Om det är en flicka så har vi namn så gott som klart, men om det är en pojke så har jag ingen aning om vilket namn det ska bli. Det är väl den största skillnaden gällande kön för min del.

Wilma hoppas på en flicka, och Wilgot har numera bytt åsikt och hoppas också på en flicka för att få jämvikt i familjen (och det är då en fyraårings tankar). Theodor bryr sig inte så hårt ;)

Håll tummarna att det går att se kön på ultra nästa vecka! Lillebror eller lillasyster, så älskar och efterlängtad av hela familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar